Sidor

20150430

En lördag i Tammerfors

Vårt första stop i lördags blev Lankamaailma. Jag har aldrig besökt en Lankamaailma tidigare och jag trodde verkligen att någon slagit mig i huvudet då jag klev in genom dörren. Alltså himmel o pannkaka! Jag, Marina och Emma gick crazy i butiken och var nog nära på att lämna dit resten av dagen, men vi kom oss ut till slut, efter någon timme eller så, med kassarna fulla av garn. Så fort tog det för mig att spräcka min egentliga IKEA-budget...



Vi tog oss även ett "snabbt" pitstop vid Taito Shoppen i centrum av Tfors. Jag rekommenderar er att ta en titt in här om ni befinner er i staden med en släng av inspirationstorka. Ni handarbetsnarkomaner kommer inte att bli besvikna!


Lite stickgraffiti hittade vi också. Man blir ju så lycklig!


Följande stop. Tiger. Här kan man verkligen fynda nödvändigheter till handarbetsväskan. En mycket farlig butik där man oftast kommer hem med åtminstone en onödig pryl. Oftast en hel kasse.


Slutdestinationen. Ikea. Ett mycket intensivt besök på två och en halv timme. Men vi fick med oss allt som vi skulle ha och lite till. Det är som det skall vara med andra ord. Efter IKEA körde vi ut till flyget och plockade upp Lukas som kommit hem från London. Trångt och mysigt hade vi det hela vägen hem inklämd bland hyllor och inredningsateraljer. 


Marina idrottar med att sticka på olika ställen och tog tillvara minuterna under matkoman efter IKEAlunchen.


Tack alla inblandade för en fantastisk roadtrip i handarbetsnördigt tecken!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar