måndag 18 maj 2015

Bondat med symaskinen


Det här är vad jag sysslat med under min lediga måndag. Jag har sytt ett par slappa snickarbyxor till systerdottern som fyllde år för ett tag sedan. Hon har nämligen lyckan att ha en moster som tycker det är roligare att ge paket lite nu som då istället för en (två om man räknar men julen) gång om året.


Mönstret är från Suuri Käsityö nr 4, 2015, men jag har mixtrat lite grann med designen som vanligt. Att försöka förstå finska mönster måste nog vara ett av de bästa sätten att språkbada på. Ibland i alla fall. Den här gången valde jag bort brottningsmatchen med den finska sömnadsterminologin och körde mitt eget race istället. Detta brukar vanligtvis leda till en hel del sprättande av sömmar men inte den här gången!


Jag och min mors symaskin har idag genomgått en intensiv relationsterapi och bondat som aldrig tidigare. Mitt i allt syr jag en hel garderob i sommar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar