Sidor

20150508

Kärlek.


I tisdags gick jag vild i Eurokangasbutiken och satte sprätt på halva studiestödet! Tyget till vänster består av skissade rävansikten och är egentligen ett gardinstyg, men det hindrar inte mig från att göra det till en tunika. Det gula tyget ska jag ha till ryggen till loppisskjortan som jag syr om. Det mjuka ljusblåa jeanstyget skall bli ett bar påsiga snickarbyxor till min syster dotter och det blommiga skall bli en kjol till mig själv. 

Något ska man ju ha och pyssla med under sommar"lovet". Det vill säga de dagar som jag inte står i köket på Pörkenäs. Jag har även tre beställningar som jag virkar på då jag inte är på jobb. Tygerna kommer därför få vila i påsen tills jag är klara med dem. Inspirationen flödar med andra ord! Synd bara att inte dygnet har flera timmar...  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar