Sidor

20150527

Tidningsregeln


Det finns en oskriven regel... Om du bara har tråkiga projekt med dig på semestern får du lov att köpa en handarbetstidning! Den nya Burda var dock inte mycket att hänga i granen. Ett mönster på en fin klänning med hål i ryggen var det enda som jag tyckte var nått att ha och eventuellt ett par mönster man skulle kunna använda som grundmönster och sedan leka vidare med. Personligen tycker jag faktiskt bättre om Suuri Käsityö än om Burda. Både de finska mönstren och den finska layouten på tidningen faller mig bättre i smaken.

Nu till virkprojektet som jag börjat med i brist på andra handarbeten. Jag har aldrig riktigt förstått mig på barfotasandalerna som cirklar runt på nätet just nu. Tycker ärligt talat inte att de är så fina och de flesta mönstren är lite för spetsiga för min smak. Till slut föll jag ändå för grupptrycket och bestämde mig för att virka ett par egna i en lite mer avskalad stil. Får se om det blir till något eller om det blir något annat. Ha det gött!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar