Sidor

20150728

Nödens vimplar




Vi hade grillfest i lördags och en halvtimma innan gästerna skulle droppa in tyckte värdinnan, aka jag, att det var en bra idé att sy ihop en vimpel till vårt nysnickrade bord. (Ni behöver inte söka längre i era minnen för jag har inte publicerat några bilder på bordet än.) Till följd av detta satt värdinnan ockuperad vid symaskinen i nån timma och ber om ursäkt för det, men "nöden" (som min sambo inte skulle kalla det) har ingen lag och jag hade glömt hur uppslukad jag kan bli av att sätta mig vid symaskinen. Ungefär som då våran hund springer efter en hare och lämnar hörseln hemma. Nå här är den nu i alla fall nödvändig eller inte, barnslig, söt och olidligt ostruken för att understryka mänsklighetens lathet. Håll till godo!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar