Sidor

20161105

Handarbetstips 1.0

För att göra era handarbetsliv snäppet enklare och bekvämare kommer jag denna vecka servera er på några av mina bästa husmorstips för handarbetaren. Håll till godo!


TIPS 1: Bunta ihop dina virknålar och stickstickor med spiralsnoddar.

För ett tag sedan köpte jag ett paket med billiga spiralsnoddar av usel kvalité. Då de gick av klippte jag av dem i mindre bitar och gav dem en ny mening med livet, nämligen att hålla mina stickstickor och virknålar prydligt ihopbuntade. Nu vet ni vad ni ska göra med era söndriga spiralsnoddar som jag verkligen hoppas att ni inte redan hunnit slänga.


TIPS 2: Sortera dina projekt i grippåsar 

Det är fantastiskt att hålla kurser och dela med sig av sina tips och idéer, men något som är nästan ännu roligare är att få ta del av andras tips och idéer. En av mina amigurumikursdeltagare blev så hooked att hen startade på med flera projekt samtidigt och kom på den briljanta idén att stortera alla sina projekt i olika grippåsar. För mig som alltid har flera projekt på gång var detta något livsomvälvande. Om man inte tycker att grippåsarna i sig är så vackra kan man alltid sy sina egna projektpåsar i t.ex. tyg.



TIPS 3: Sätt fast säkerhetsögon med en ihålig tuschpenna

Jag är knappast den enda som stött på omöjliga säkerhetsögon som man måste spilla blod och tårar över innan man får fast dem. Här kommer ett litet tips som i alla fall för mig gör fastsättningen av säkerhetsögon lite smidigare. Kom ihåg att det här sättet kan fungera olika bra på olika ögon.
Har ni några favoritknep som gör ert handarbetande lite lättare?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar