Sidor

20170115

UFO-uppdatering!

Det gick väll sisådär med mitt UFO-projekt. Tanken var att få färdigt alla UFOn innan nyår men livet kom emellan. Här kommer beviset för att även jag bara är en människa med bristande självdisciplin. Ibland måste man bara inse att alla projekt inte är ämnade för att avslutas. Alla vet vi ju att nya början alltid är så mycket mera spännande än kalla avslut. Jag kämpar vidare utan någon deadline och lovar att hålla er uppdaterade om mina UFOns framtida status. Kram!

1. Stickabyxor
Födelseår: 2014
Färdiga delar som bara ska sys ihop.
Status: Ligger fortfarande i sin påse i väntan på att bli ihopsydda.


2. Pannlappar
Födelseår: 2015
I princip klara men för få maskor gör att de inte är platta utan lite buckliga.
Status: Pannlapparna har återvänt till sin ursprungliga form och kommer nån gång få ett nytt liv som någonting annat.

3. Puff
Födelseår: 2016
Början på en puff som jag rivit upp säkert 5 gånger redan.
Status: Här har det inte hänt någonting sen senast, men drömmen om en donitspuff finns fortfarande

4. Vita mormorskanter
Födelseår: 2013
En vimpel var tanken.
Status: Oförändrad

5. Lovika-vantar
Födelseår: 2016
Vantar som min mamma stickat till L men som jag ska fästa och brodera.
Status: Oförändrad

6. Mormorsrutor
Fädelseår: 2013-2015
Ingen aning.
Status: Svårt att göra någonting av dem då jag inte vet vad jag vill att de ska bli. Idéer?

7. Snuttetrasor
Födelseår: 2016
Snuttetrasor som ska säljas på Jul på Södermalm.
Status: Färdiga, två sålda och två som ligger och väntar på ett nytt hem.








8. Julgranskulor
Födelseår: 2016
Julgranskulor som ska säljas på Jul på Södermalm.
Status: Färdiga, en del sålda och en del som ligger och väntar på en ny jul.

9. Svampar
Födelseår: 2016
Resultatet av höstens svampfeber.
Status: Samma status som föregående objekt.












10. Björn
Födelseår: 2016 
En amigurumibjörn som bara ska sys ihop.
Status: Färdig och i väntan på ett nytt hem.

11. Babyskallror/ringar
Födelseår: 2016
Brodera ögon och nos.
Status: De har fått ett nytt hem.











12. Sockor
Födelseår: 2016
Sockor från tårna.
Status: Jag har kommit fram till hälen men behöver lite assistans av min privata stickguru för att kunna sticka dem.



13. Koftan
Födelseår: 2015
Koftan som det var så länge sedan jag stickade att jag tappat bort mig i mönstret.
Status: Nu har jag kopierat mönstret och är redo att riva upp koftan för att göra ett nytt försök.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar