Sidor

20170305

Sticka(de)byxor


Någon som minns dessa från barndomen? Blev så glad då jag hittade mönstret i en av Novitas tidningar. Jag bär gärna klänning året om och frusna ben är en del av vardagen för mig, så allt sedan mina byxor blev klara har jag bokstavligen bott i dem. Så varma och sköna. Helt klar bättre än mjukisbyxor enligt mig! 


Byxorna är stickade i Novitas 7 Bröder och mönstret hittar ni här


Började sticka dem för ca två år sedan. Det har tagit sin lilla tid att få dem klara. Då bitarna väl var stickade skulle de dessutom sys ihop, vilket inte riktigt är min favoritsyssla. Byxorna har bott i min ufokorg i flera och långa etapper med andra ord. Men nu är de klara och jag är helt ofantligt stolt över dem. Mössan och halsduken är också två plagg som jag använder dagligen.
Tängt hur ett plagg som man hatade så innerligt som liten kan bli så kärt som vuxen. ...och ja, de sticks lite men det är ju en del av charmen! 



2 kommentarer: