Sidor

20170501

Grey Lady


För ett par veckor sedan gick jag en kurs på Öppna Universitetet för att dryga ut studiepoängen lite. Jag var förberedd på många långa kvällar av föreläsning och passade därför på att lägga upp ett nytt projekt på stickorna. Min första babykofta! 


Mönstret heter Pink Lady och det hittar ni här. Koftan gick supersnabbt att sticka och jag rekommenderar varmt mönstret. Jag måste dock varna er för att mönstret är på, för mig, ett okänt språk, (spanska?) men jag klarade mig galant genom att följa steg-för-steg-bilderna så de fixar nog ni också. Jag har lärt mig att puntos på detta okända språk är maska och pasadas är varv. Tror dock inte jag kommer så långt med enbart dessa ord om jag någon gång får för mig att besöka det omnämnda "okända landet".


Jag stickade koftan av ett banderollöst restgarn som jag efter noggrann granskning tror är Novitas 7-bröder. Koftan har ingen ägare utan kommer nog hamna i min låda för eventuella presenter. Hoppas ni haft en riktigt skön vappen och 1:a maj!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar