Sidor

20170611

Ramona


Äntligen får jag visa upp tröjan jag stickade tidigare i vår. Min tredje tröja och min första kofta. Det ska bli så roligt att äntligen få börja använda den på riktigt. Koftan kommer bli perfekt som ett värmande lager under kalla sommarkvällar. Den här koftan är egentligen ett ufo som jag efter många om och men rev upp, vilket nog var ett av mina bästa beslut på länge. Känslan av att få börja om var så otroligt befriande. Är det någon av er som känner igen er?


Jag har drömt om en Ramona Cardigan hur länge som helst, men jag har varit lite för feg för att köpa mönstret. Mönstret är nämligen på engelska och eftersom att jag aldrig stickat en kofta förr kändes det lite som att ta vatten över huvudet. Jag är så glad över att jag ändå till slut gjorde det. Det visade sig vara en enkel top-down-cardigan som bara flög av stickorna. Rekommenderar verkligen mönstret till alla er som vill sticka er första eller tolfte kofta. Jag har stickat koftan i Novitas Isoveli som jag köpte på rea för många år sedan. Nu längtar jag efter att få lägga upp nästa tröja på stickorna. Frågan är bara vilket mönster man ska ta itu med. Tipsa gärna om ni vet några fina och bra tröjmönster för en semivan stickare!   



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar